Monday, April 4, 2011

Kurang Pandai, Bukan Bodoh..

~ ASSALAMUALAIKUM ~

Di pagi yang dingin begini patutnya rasa sejuk, tapi dalam bilik aku rasa panas..Sebab, aku tak buka tingkap..Haha..Nak buka tak boleh..Nanti banyak pula nyamuk masuk..Bukan nyamuk je, serangga pun masuk..Hahaha..Time begini terasa nak blog lagi..OK..Story dia mcm ni..

Bersambung dari pagi semalam aku lepas kelas je duk kat Apartment Perdana tu sambil buat kerja..Sahabat aku  buat kerja utk final project presentation diorang, aku pulak research sikit2 pasal website dan sambil tu berFB..Aku tgk status Hamba Allah ni..Dia tulis: Ape perasaan korang bile berkongsi kekasih? Haha..Haha..dan HAHA lagi..Mesti la marah, tension, sakit hati dan sebagainya..Tnya soalan mcm tu apa motif doe? Sungguh ku tak memahaminya..Dah yang nak berkongsi tu watpe..Kalau dah suka nape tak cakap terus terang..If perempuan tu tak suke, GET LOST la brader..Kalu perempuan tu suke, AMIK JE LA brader..Takkan ko nak berkongsi kekasih sampai ke jinjang pelamin kot..Apa ke bijak betul la..Yang perempuan pun kalo dah lama kenal tak kan la tak tau beza mana permata dan yang mana kaca..Pilih salah satu, bukan dua2 skali..Tamak haloba betul..Nak lahirkan anak pun nanti sorang je mak n sorang je bapak..Haih..Apa jenis soalan pun aku tak tau..Sambil tu muka aku masih masam mencuka..Nak kata bad mood tak sangat la..Maybe ada la sikit..

Sampai dah agak lewat petang tu aku dengan sahabat aku pun pulang ke rumah masing-masing..Tunggu pnya tunggu sampai lah bas yang dinantikan..Naik je, terus duduk menghilangkan penat..Sempat lagi bergossip tu..Hahaha..Lumrah dunia, orang cakap2 belakang ni biasa la..Aku tau semua apa yang orang cakap2 belakang pasal aku..Pasal orang lain pun ada..Haha..Aku tak amik port sangat pun..Memang pedih gak telinga ini mendengarnya tapi chill la, xkn kita x pernah mengumpat kot..Ni kena kat btg idung sndiri redha je la..Hahaha..At least boleh buang yang keruh dan amik yang jernih..Haha..Apa pun semua tu aku amik sebagai asam garam dalam kehidupan..Baru kita tau sape kawan n sape lawan..Haha..Lepas je sesi bergossip tu aku dgn sahabat aku terlena..Bila bangun je dah sampai tempat yang dituju..Rasa kejap sangat plak kami tido..Hahaha..

Sebelum bergerak balik tu sempat lagi bermakan makan dan berminum minum kat kedai makan berhampiran situ..Kali ni nak rasa tempat lain..Ayik2 mamak Hasilath tu je..Kali ni kat kedai Indonesia berhampiran situ jugak..Megi Goreng dgn Nescafe Ais menjadi menu pilihan aku..Hahaha..Awek yang amik order tu boleh tahan..Haha..Tapi setia pnya pasal, pompuan bogel depan aku pun aku tak terpikat..Cuma pandang je la..Rezeki kan..Hahaha..Sahabat aku makan nasi biasa dengan lauk ape ntah pastu air teh tarik..Skali bill datang daaa..Nak tau berapa kena??? Haaa..RM13.50..Aku punya kena RM6.50, sahabat aku RM7.00..Nasib baik Megi Goreng kau boleh tahan sedap..Tapi bila fikir balik mcm tak munasabah harga tu..Haish..Takpe la..Bnyk lagi tempat tak teroka..Pasni kedai lain pulak..Hahaha..Ikhlas.. :)

Pas mkn tu kitorang lepak jap borak2 dan bergossip lagi..Haha..Pastu telefon sahabat aku bunyi..Tanda suh balik ler tu..Hahaha..Then kitorg pun balik umah masing2..Naik bas je awek dah mesej..Mcm biasa la mesej pakwe makwe kan..Hahaha..Smbil tu mesej ayah aku suh amik kat Pekan Meru tu..Malas nk jalan kaki redah anjing celake kat area jalan nak balik tu..Hari2 kalao boleh nak kejar aku..Ntah apa dia nampak kat aku ni agaknya..Haish..Da smpai pekan tu ayah aku suh pegi beli mentol sbb lampu depan aku x nyala..Ada ke suh pegi kat kedai Car Accessories..Aku dah ckp xde, dia kata ada..Tak pasal2 da kena ngan apek tu..Apek tu ckp: Haiyaaa moto punye cari kedai moto la, cari kedai kerete wat ape lorh..Hampeh pnya apek kena kan aku..Hahaha..Dah aku lari balik kuar pegi kedai moto n nsib bek lum tutup abis..Dapat la jugak beli..Hahaha..Aku nmpk masa kuar kedai apek tu ayah aku snyum je..Haish..Hahaha..Sabau aje la..Hahaha..

Pastu balik2 je mndi and watsoever..Pastu sambung lagi mesej dgn awek tersayang..Dlm kul 10 lebih je dia da lelap..Biasa la tu orang busy memang mcm tu..Kalo x tido awal nnt dia xleh bngun pagi and x cukop rest..Aku kan lebih memahami dia drpd korang..Hahaha..Ntah dia tido ke tak aku mana la nk tau kan..Aku bagi je mesej kat dia..Aku bagi pasal status Hamba Allah tu kat dia dan aku komen la skit2 pasal status tu..Mesej je walaupun dia tak reply..Mcm la dia x baca mesej tu bila dia bangun..Hahaha..Bak kata orang kekasih ni kadang2 perlu di uji dari segi mental dan fizikal..So, aku nak uji dia la tu..Mana la tau dia berjaya lepas ujian tu..Aku gak yang untung..Hahaha..

Pastu lepak2 je atas katil aku mengelamun sorang2..Mengenangkan segala masalah yang aku hadapi..Sukarnya nak aku terima dan aku nak settle kan masalah tu..Lalu dalam hati aku berdoa pada Allah agar dipermudahkan segala urusan ku dan berikan jalan kepada masalah yang membelenggu diriku..Sambil tu ntah dari mana datang idea nak curi kabel internet dalam bilik ayah tu amik bawak masuk bilik aku..So, bleh la aku online FB..Dan terhasil la entri dalam blog ini juga berkat kerajinan aku..Hahaha..Then kantoi dgn ayah aku..Dia tnya: Aik, camne kable ni bleh berpindah bilik? Hahaha..Aku tersenyum dan tersengih je..Ayah aku pun snyum balik..Mama aku plak dah gelak2..Hahaha..NICE DEKMI NICE!!!! Hahaha..

Ok lah smpai di sini saje hasil nukilan utk hari ni..Semoga hari esk ada lagi idea utk menulis entri..Sehingga bertemu lagi..Wassalam..

0 ulasan: