Saturday, October 15, 2011

Hidup Berbaju Pelbagai Ragam..

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه


Apa khabar semua blogger? Aku harap korang semua berada dlm keadaan sihat sejahtera hendaknya..Sekali lagi blog aku dah bersawang dek kerana tak sempat nak menaip untuk entri terbaru..Bukan sengaja tapi memang banyak sangat perkara yang perlu aku selesaikan..


Kali ni aku nak cerita perkembangan terbaru aku..Sekarang ni aku dah start mula cuti semester..Tu yang nafsu nak menaip entri blog terbaru membuak-buak tu..Hahaha..MERDEKA!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!


Sebelum final exam, aku dah mule berbaik dengan kawan karib aku..Aku lega sangat2 dia dapat maafkan aku dan accept aku balik as kawan dia..Macam2 cerita aku dgr since kami renggang..Perasaan aku sedih ada, kelakar ada dan marah pun ada..Haha..Tapi aku bersyukur sangat2 dia bleh jadi kawan aku balik..Aku tak dapat gambarkan mcm mana perasaannya..Huhu..Dan aku juga dah berkawan agak rapat dengan girl yg agak dipulaukan di kampus..Yang tau tu senyap2 suda..Haha..Since aku renggang dgn kwn karib aku tu, aku selalu lepak sorang2 kat restoran mamak dekat dgn MSU tu..Then time ada mmber2 lain lepak, girl ni slalu dtg lepak ngan aku skali..Mula2 agak x selesa gak..Sbb dah bape bulan gak la x tegur ngan dia..X layan dia dek kerana perangai dia tu bleh bikin org sakit ati..Tp lama-lama dapat la jugak terima walaupun hakikatnya ada la certain2 perangai dia tu yg buat aku sakit ati..Lagipun aku baru nk praktik kan pesanan buah hati aku "kita cari kawan, jgn cari lawan..putus kawan tu dosa besar..b jgn cari lawan je tau masuk bnda2 gangster tu..nt ayg belasah b cukop2..xnk kwn ngan b agy nt"..HAHA..Nmpk x gangster x gangster buah hati aku ni..Hehe..Ok back to story..Since aku dah berkawan dgn girl tu, aku kenal la lagi dgn kawan dia yg sorang ni..Nama dia Khamirul tp aku pnggil kemy je..Dr kemy gak aku knal lg kawan nama dia Annis..Kami dah ada nama samaran masing2..Aku PARI, girl tu PENYU, kemy PENGUIN, annis PANDA..Haha..Aktiviti aku, girl tu dgn kemy hari2 main game kat cyber cafe..Tu yg dapat gelaran2 haiwan sume tu..Sebab dlm proses nk buat CLAN PORING P's..Haha..Makin hari kami makin rapat..Walaupn baru kenal tp mcm kawan lama..Haha..Tu la terbaiknya..Aku rasa agak happy jugak dgn mereka sbb masing2 sama gila bleh masuk air sama2..Dari diorg gak aku tau mcm mana nak pergi KL guna PUBLIC TRANSPORT..Haha..Pasni KL tu Insyaallah aku turun kalu ada budgetnya..Haha..That's all pasal kawan buat masa ni..Nt akan diupdate dari masa ke semasa.. :)


Ni aku nak sentuh sikit pasal gangsterism dalam kalangan masyarakat Melayu kita dewasa ini..Aku akui yg aku ni masih newbie atau masih level "menyusu" diorg ni cakap..So, aku xnk cakap lebih2 la..Kang ada plak yg ckp aku ni langsi pulak..Apa yg aku nk ketengahkan adalah sikap segelintir ahli2 pertubuhan atau majlis berbaju putih mahupun merah yg suka cari pasal dgn org..Suka sangat nk melangsi pastu nak tunjuk taring..Mcm dia sorang je yg join..Aku betul2 sangat tak faham apa function diorang ni sume buat mcm ni? Apa diorg dapat kalau buat mcm tu? Kalo dulu adik boleh hormat abg, abg boleh hormat ayah tp skrg mana pergi nya sume tu..Adik dah boleh dan dgn selambanya sound abg..Abg pun boleh wat keputusan sendiri tanpa perlu dapat kelulusan atau persetujuan ayah..Apa celopnya semua ini? Aku x cakap semua, cuma segelintir..Yg terasa dan melenting tu dah sah la korang pun mcm tu kan..Maaf jika wat anda terasa tetapi ini hakikatnya yg aku tgk sejak aku terlibat dalam perkara2 mcm ni..Pastu x abis2 nk cari gado, nk bertekak sana sini, cerita poom pang, dan mcm2 lagi..Aku dah kenal mcm2 org cuma aku x cukup ilmu lagi nk jmpa dgn abg2 besar apatah lagi nk jmpa n lepak2 dgn ayah..Aku akui dulu aku mmg langsi..Suka ckp poom pang kat Facebook..Skrg ni aku dah x sangat lagi..Terima kasih pada yg menegur aku dan yg utama pada abg long aku yg bagi aku tunjuk ajar terbaik..Dia x pernah marah aku pun dia cuma cakap jgn melangsi nt org x suke..Lagi pun banyak risiko kalu langsi2 ni..Sejak dari tu aku terus belajar dan belajar lagi bnda2 ni..Aku x kisah sangat la dgn diorg punya perangai sbb tu antara dia dengan Allah dan aku ni pn bukan baik sangat..Tp yg aku paling bengang dan x puas hati bila mereka2 ni melangsi pastu menyusahkan org lain..Punggung tu rasa ada panas je kalu x melangsi dgn org..Kalo boleh diorg sorang je nk idup dlm dunia ni..Kalo ikut ati panas aku nak aje aku benamkan org2 mcm ni dalam tanah hidup2..Baru dia tau erti penyesalan..Aku ni nak kata taiko, x smpai lagi tahap tu..Nk ckp kuat, aku x kuat mana pun..Takat angkat beras dgn tong gas penuh tu boleh lagi la..Nk kata ganas, along aku sndiri ckp aku ni jambu..Senang citer nak tau pasal aku, bleh tanya kawan2 aku sape yg kenal Dekmi Phoenix aku ni mcm mana orgnya..So, ni je aku nk ckp pasal hal2 "baju" ni..And tolong la kalo jmpa aku tu jgn nk melangsi..Aku dah meluat dah..Takat nak sembang dlm FB, aku pn boleh ok..Tak puas hati sila la jmpa aku..Kita knal2 dlu tgk..Aku damai orgnya..Bleh slow talk..Jgn nk membabi buta dtg pastu nak melangsi langsi nt ada la yg x lama nk cium bau dunia ni..So salam ukhwah fillah pada semua rakan2 seperjuangan baik dari 29, 30, 36, 77, 88, 360, 368, 369, dan lain-lain lagi..Walaupun cara kita berbeza namun tujuan dan matlamat kita tetap sama..Salam perkenalan juga dari aku Dekmi Phoenix Majlis Cenderawasih Merah/Majlis 88..


Baru2 ni aku sempat lepak bersama abg long dan abg2 lain kat Shah Alam..Gelak je tak habis..Diorg sempoi + kelakar..Aku kenal abg long sejak dari form 1 lagi..Dr dia jugak la aku bnyk belajar..Thanks to him..Pastu aku lepak dgn adik angkat aku..Cuti memang x duk umah la aku..Haha..Masa final exam aritu mmg aku x leh nak fokus..Since x bayar yuran time tu..Mmg terdesak giler..Nasib bek ayah aku bagi duit..Mmg aku tau x bayar lagi tp parents aku kata dah bayar..Tu yg aku pelik tu..Then since jd mcm tu ayah aku mnta resit..Anyway aku bersyukur sgt2 sbb dia bayar..Kalo x bayar x dapat masuk exam..Masak aku..Tp mmg slack laa sbb x dapat fokus..Ni la akibat x belajar sungguh..Nsib bek aku ada kepakaran nk goreng jawapan..Takde la kosong je kan..Haha..Tp mmg la aku kesal sgt x dapat nk bg yg terbaik kat exam tu..Assignment pun banyak aku x hantar..Apa yg aku plan wat masa ni nk cari kerja then aku nk bayar intallment utk subjek2 yg FAIL..Aku dapat rasakan yg sem ni ada lagi subjek yg akan FAIL..Aku akui yg aku ni kurang study..So, aku dah xnk menyusahkan parents aku lagi nk bayar installment FAIL tu and biar aku plak yg bayar..Dah banyak sangat diorg berkorban utk aku..Aku bukan xnk belajar cuma banyak benda yg aku nk kena fikir..So bnyk bnda jugak lah yg aku kena fokus dan settle kan..That's why aku planning nk keja then baru aku bleh lega dan fokus pada pelajaran semula..Dulu aku xde masalah sbb aku kerja jual burger..Then since aku berhenti, aku mmg hilang fokus..So, sape ada kerja2 kosong tu bleh la call aku..017-6341529..Aku x kisah kerja apa pun aku terima..Cuma aku takde transport je..Apa kerja yg sesuai? Huhu..Tp kalo tnya aku ingt nk keja kat syarikat pembuat filem..Dapat jd krew pengambaran pun jadi ar..Aku nk cari pengalaman..Kalo boleh..Kalo x dapat apa bleh buat, kerja apa pn x kisah..


So setakat ni je yg dapat aku coretkan utk bulan ni maybe..Insyaallah jika ada kelapangan akan buat lagi entri terbaru..Sehingga bertemu lagi di entri akan datang..Wassalam..



© All Right Reserved 2011
Segala penulisan dalam blog ini tidak boleh dicetak mahupun disalin semula dalam apa jua cara tanpa mendapat kebenaran daripada pihak penulis terlebih dahulu. Kerjasama anda amat saya hargai. Terima Kasih.

0 ulasan: