Tuesday, December 20, 2011

Pengakhiran 2011 (Part 1)

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Apa kabar semua bloggers dan para pembaca blog aku ini..Moga korang semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya..Rasa nya agak lama aku tinggalkan blog ini tanpa entry terbaru..Hal ini disebabkan kesibukan yang melanda diri ini..Huhu..

Syukur Alhamdulillah kerana Allah masih memberi aku peluang untuk meneruskan kehidupan ini..Lantas dapat lah aku mencoretkan kisah suka dan duka aku dalam entri kali ini..
Sebagai mukadimah, dengan sukacita aku ingin ucapkan Selamat Bertunang!!! kepada seorang gadis bernama Dena Bahrin yang telah pun bertunang dengan lelaki pilihan ibu dan bapa Dena iaitu Ariff pada 17 Disember 2011 yang lalu..Pada yang tak kenal siapa dia mahupun yang tak pernah tau dia dah bertunang, nah aku kasi video cara pertunangan mereka..



Comel kan mereka? :D

Ni lah yang dikatakan cinta selepas kahwin..Siapa cakap cinta selepas kahwin tak relevan pada masa kini? Nah Dena Bahrin dah buktikan yang bahawasanya ia masih relevan..Sesungguhnya perkara ini adalah salah satu contoh pada orang lain terutama golongan-golongan muda yang berada di luar sana yang sedang asyik bercinta hingga lupa batas-batas pergaulan mereka..Dengan cara seperti di atas, maksiat dapat dielakkan dan pergaulan bebas tidak berlaku..Ok, stop cerita pasal ni..Nak tau lebih lanjut, search je Dena Bahrin kat google..Mesti ada cerita mengenai beliau.. :D

Suatu lagi kisah baru-baru ini mengenai Adam Adli..Seorang mahasiswa dari Universiti Pendidikan Sultan Idris yang telah menurun kan bendera yang tertera muka YAB Perdana Menteri kita selama kurang dari 5 minit dan digantikan dengan bendera mereka sebagai tanda protes mereka terhadap tampuk pemerintahan di bawah YAB Dato' Seri Najib Tun Razak..


 Lokasi: Depan Bangunan PWTC

Aku sebagai seorang pelajar yang berpihak kepada pembangkang turut tak berapa setuju dengan tindakan aggresif Adam Adli kerana bakal mengundang padah pada diri sendiri..Kita bukan tidak kenal perangai mereka malah dah masak sangat dengan sikap gangsterisme dalam kalangan mereka..Sekarang Adam Adli tidak dapat lagi pulang ke rumah beliau kerana ugutan yang telah diberikan ke atasnya..Tetapi apa yang boleh saya katakan adalah tindakan Adam Adli itu dapat membuka mata semua pihak yang selama ini lena dan menjangka kan bahawa golongan mahasiswa tidak berani dan tidak patut bersuara..Sememangnya golongan seperti kami ini muda dan masih banyak perlu belajar, tetapi kami juga mampu berfikir dan boleh menyuarakan pendapat terhadap pemimpin di negara kami sendiri..Dulu suara mahasiswa tidak diendahkan hanya catit di kertas lalu dilempar ke tong sampah atau dibuang ke mana-mana, kini mahasiswa protes baru semua pihak sibuk nak itu nak ini..Tidak kira lah kami ni kecil, kanak2, remaja, atau dewasa, selagi kami berada di Malaysia kami adalah anak Malaysia dan rakyat Malaysia..Jadi hak demokrasi yang ada di Malaysia juga adalah milik kami..


Kenyataan Adam Adli berhubung isu turun bendera YAB Perdana menteri



Adam Adli nyaris ditumbuk seorang lelaki (macam ni ke cara nak ajar orang?)


Mcm ni ke cara professional nk selesaikan masalah?


Kesimpulannya, sama-sama lah kita renungkan dan kita lihat bersama apa yang bakal terjadi pada negara kita pada masa akan datang..Semoga negara kita lebih maju dan aman harmoni di masa akan datang..

<<<<< bersambung >>>>>

Monday, December 19, 2011

Promote to over 10 million customers around the world



Millions of Visitors

Millions of Customers

Reach millions of shoppers looking for products and services.
Our auditory is constantly growing and now it's over 25 million new visitors every month. We send traffic from high-quality local and international advertising portals, which bring potential customers from North America, Western Europe and upcoming markets.
Get More Traffic, Get More Shoppers...

Get More Visitors

Get More Shoppers, Get More Revenue!!!

With no day-to-day stream of visitors you cannot have reliable around the clock income.
You cannot get sales if no one visits your web-site. You have to have visitors to see your business, every day, 24 hours!
We help more than 30,000 customers get more shoppers online.
You can increase your sales by receiving thousands of real targeted visitors to see your website.
More Visitors...

Increase search engine rankings

Increase your site search engine rank

Showing up on search engines is one of the most critical strategy to increase web-site traffic and display your content or service to people who might be looking for what you are offering.
All major search engines utilize a software to calculate your website ranks.
They know the number of websites are referring to your web-site; more referrers and hits higher rank for your website.
Get Better Rank...

Tuesday, December 13, 2011

Advice - Christina Grimmie


Don't look down
Cause it's easy
You're falling from force
Just letting it take nature's course
Then picking it up when it's over

Don't be afraid
Cause the chances are there for the take
But treasure the choices you make
And know when you must take it slower

You may think you've had it rough
And try to give it up
But when you think you're stuck
Just go another way

CHORUS:
Don't let go of good times
And let the bad ones know you'll feel fine
And wear your heart out on your sleeve
Love is all, love is all you need

Don't be rushed
Cause hurrying causes mistakes
And make sure to give more than take
Cuz sharing your self brings you closer

You may think you've had it rough
And try to give it up
But when you think you're stuck
Just go another way

CHORUS:
Don't let go of good times
And let the bad ones know you'll feel fine
And wear your heart out on your sleeve
Love is all you need

Feel with all your senses
Make sure to let down your defenses
There's just one way to make you see
Love is all, love is all you need

Take a chance now cause it's easy
Take a chance now for you and me
Take a chance now you can reach it
Take a chance for me

CHORUS:
Don't let go of good times
And let the bad ones know you'll feel fine
And wear your heart out on your sleeve
Love is all, love is all you need

Feel with all your senses
Make sure to let down your defenses
There's just one way to make you see
Love is all, love is all you need

Love is all you need
Love is all
Love is all
Love is all you need



P/S: This song is one of my favourite song..Enjoy!! :D