Saturday, February 25, 2012

My Passion

Assalamualaikum..

Apa khabar semua para pembaca? Haha..Aku harap korang berada dalam keadaan sihat hendaknya..Aku kat sini Alhamdulillah sihat dan badan pun semakin sihat..Haha..

Entry kali ni aku nak kasi tau yang aku sekarang ni dalam proses nak jadikan impian aku menjadi kenyataan..Korang mesti tertanya tanya apa impian aku sebenarnya kan..Dari dulu Dekmi asyik la dok sebut-sebut nak jadikan impian dia jadi kenyataan..Impian aku adalah aku nak jadi melibatkan diri dalam industri seni lakonan dan pengarahan filem..Yeah, bunyi macam poyo giler..Tapi itulah hakikat nya..Aku memang minat berlakon dari kecik..Cuma tak pernah menonjolkan diri sangat..Dari kecil aku bnyk involve kan diri dalam bidang lakonan teater kat skolah..Then kat sekola menengah pun ada la juga pengalaman sikit berlakon..Dulu aku ada buat entri pasal lakonan aku..Haaa pegi check balik drama apa..Haha..Btw, drama tu pun dah xde kat youtube..Haha..Hampeh tol diorang ni pegi padam pulak..Haha..

So, dalam rangka kerja nak merealisasikan impian aku ni kan..Aku dah pun mula menjalankan sesi penulisan skrip bersama sahabat baik aku yang sangat minat dalam pengarahan filem serta mempunyai banyak idea2 kreatif dalam pembikinan filem ni..Ia masih lagi dalam proses penulisan dan belum siap sepenuhnya..Ia dijangka siap pada minggu hadapan Insyaallah jika tiada aral melintang..Pada masa yang sama sahabat aku buat storyboard untuk cerita ini..Tema untuk first shortfilm aku ni adalah kisah persahabatan..Konsep nya pulak macam konsep reality show..Sukar nak explain tapi kalau korang tgk cerita Chronicle baru2 ni korang akan tau la..Konsep je, graphic takde ar mcm tu..In fact cerita ni pun xpakai graphic sgt..So nk tau mcm mana citer nya, tgk je nanti bila ia bakal keluar ok..Haha..Shooting dijangka dalam masa 2 atau 3 minggu lagi..Aku buat semua simple2 je untuk permulaan..Gunakan apa yang ada dulu..Haha..

Para pelakon buat masa ni aku minta khidmat kawan2 dan saudara2 terdekat je dulu sebab apa yang aku buat ni pun free je..Kalau nak guna khidmat orang lain mesti mau bayar maaa..Mana ada yang free dalam dunia ni..Haha..Selain tu equipment pun aku pinjam2 je kat orang dlu dan gunakan mana yang ada..Senang cakap aku x guna budget yang banyak dalam first short film aku ni..Sape2 yang bermurah hati nak bantu boleh la PM aku..Haha..Para pelakon nanti aku dgn mmber aku akan ajar macam mana nak melakonkan watak2 yang aku dengan sahabat aku dah reka tu..Aku turut berlakon dalam cerita tu nanti dan aku tgk karakter aku sendiri pun aku tergelak..Ntah mampu ke tak aku nak lakonkan watak tu..Hahahaha..Tapi aku yakin dengan sedikit pengalaman yang ada ni aku boleh improve kat dalam shortfilm aku tu nanti..So, bila dah ditayangkan aku amat memerlukan komentar2 yang membina daripada korang semua ok..Haha..

So, setakat ni je aku boleh nukilkan buat awal pagi ni..Aku tak boleh bagitau semua nanti kantoi..Hahaha..So, sehingga bertemu lagi di lain entri..Wassalam.. :)

0 ulasan: